De hartvormige vlinder

In het logo van Damiaanactie herken je zowel een vlinder als een hart. De keuze voor een hartvormige vlinder is geen toeval. Het hart staat symbool voor iedere vrijwilliger en medewerker van Damiaanactie in België en in de actielanden. De vlinder verwijst naar de vele duizenden lepra- en tbc-patiënten die onze hulp nodig hebben.

Het hart in België

De vrijwilligers in België gaan ervoor: met hart en ziel. Ze hebben het hart op de juiste plaats. Ze doen er alles aan om de samenleving menselijker te maken. En vormen een trouwe bondgenoot van alle mensen die strijden tegen onverschilligheid: in het Noorden, Zuiden, Oosten én Westen.

Het hart over zee

Het hart van de lokale medewerkers in de actielanden klopt voor Damiaanactie. Maar ook voor het welzijn van de arme lokale bevolking die hun hulp hard nodig heeft. Hoe moeilijk de omstandigheden ook zijn: ze doen er alles aan om hun medische missies te doen slagen. Op die manier pompen ze ook hoop in de harten van hun patiënten.

De vlinder

De duizenden lepra- en tbc-patiënten in de derde wereld zijn zoals vlinders: kwetsbaar maar tegelijk hoopvol en mooi. Damiaanactie wil hen weer een kleurrijke toekomst geven. Daarom zetten we ons dag na dag in om zoveel mogelijk ‘kwetsbare vlinders’ te redden. En om zo – soms met kleine handelingen – een groots vlindereffect te creëren.

Damiaanharten in de nieuwe parochie Destelbergen-Melle ?

In elke kerk van de parochie Destelbergen-Melle worden jaarlijks tijdens de vieringen van het laatste weekend van januari  de gekende 'Damiaanstiftjes ‘te koop  aangeboden.

Warm aanbevolen !

Uw gift kan levens redden !

Extra informatie