inzamelactie
Vanaf de derde adventszondag (10-11 december) starten we opnieuw onze jaarlijkse inzamelactie van verzorgingsproducten, droge voeding en warme kledij (mutsen, sjaals, truien, jassen, …) ten voordele van diverse initiatieven in en rond onze parochie. U kan uw bijdrage in de kerk plaatsen of meebrengen naar de eucharistievieringen. Alle ingezamelde goederen worden dan bezorgd bij sociale initiatieven in onze directe omgeving: zoals Toontje in Gentbrugge, Welzijnsschakel Melle, Sint-Vincentiusvereniging Heusden.

De foto toont welgevulde tafels in de Heilig Kruiskerk van Heusden vorig jaar.
En speelgoed?, zal u vragen. Dat zamelen we dit jaar niet op grote schaal in. Wel zullen we vragen aan de kinderen die naar de Kerstviering komen om in die viering een pakje mee te brengen en dat geschenk tijdens die viering naar de kerststal  te brengen. Dat  mag speelgoed zijn maar ook kledij of verzorgingsproducten. In het bijzonder zullen onze eerste communicantjes en vormelingen hiertoe uitgenodigd worden.
We zullen de gelovigen ook uitnodigen om vanaf  de vierde advent kerstwensen op een kaartje te schrijven en dat naar de kerststal in de kerk te brengen. Die kaartjes zullen dan met kerst uitgedeeld worden, zodat eenieder een warme wens kan ontvangen.