geloofscafe
Op dinsdag 7 november gaat ons eerste geloofscafé door. We horen regelmatig de verzuchting van mensen om gelegenheden te scheppen om over geloof en diepere waarden in het leven te kunnen praten. Aan deze vraag willen we graag tegemoet komen op dinsdagen 7 – 14 – 28 november en 5 december, telkens van 19u30 tot 20u30 in zaal Navis in Melle, Kloosterstraat 18. Iedereen welkom, wel graag vooraf verwittigen via parochiedestelbergenmelle@kerknet.be of 09 252 41 50.

Een uitnodiging

Aan alle jonge ouders die ons op het einde van een avond doopvoorbereiding bedanken omdat ze in het gewone leven zo weinig de kans krijgen om over het geloof en de Bijbel van gedachten te wisselen.

Aan alle jonge ouders die in hun gezin een eerste communicantje of vormeling hebben en over het geloof willen nadenken, nu ze hun kind naar een sacrament begeleiden. Van hen kregen we op de ouderavond al enkele enthousiaste reacties op dit voorstel.

Aan alle jongeren die zoekend zijn waar het geluk te vinden is en welke rol geloof daarbij kan spelen – geef ze gerust dit artikeltje door.

Aan alle wat minder jonge mensen die graag nieuwe inzichten over geloof en Bijbel delen of op zo’n bijeenkomst vanuit hun levenservaring willen getuigen waar ze Gods aanwezigheid tastbaar voelden in hun leven, want we zijn benieuwd naar jullie inbreng.

Kortom aan iedereen die wil nadenken over christen-zijn vandaag, richten we deze uitnodiging naar ons geloofscafé.

Geloofscafé, wat is dat?

Dit zijn vier bijeenkomsten van telkens één uur maximaal. We bekijken samen drie korte filmpjes en gaan dan in kleine groepjes uitwisselen over wat we net zagen. Hier hoort een frisdrank of frisse pint bij. Zo maken we nader kennis met de vele aspecten van het geloof, we leggen die op ons leven en wisselen uit over vragen die er echt toe doen.

Wie op youtube ‘geloofscafé’ intikt, komt op deze link terecht

htt­ps://w­w­w.y­ou­tu­be.­com/watch?­v=eL89mOP­fY­hU

en kan daar zien hoe ze in Gent-Centrum dit geloofscafé al ingericht hebben

Dirk Goossens heeft daar aan zulke avonden meegewerkt en is bereid, nu hij in Melle woont, om die avonden ook bij ons te begeleiden.