Heilig Kruiskerk
In de kerkraad van de Heilig Kruiskerk is een tussentijdse vacature

De kerkfabrieken staan al vele jaren in voor het onderhoud van onze kerkgebouwen en zij zorgen dat de erediensten op een degelijke manier kunnen plaatsvinden. Elke parochie heeft zo een kerkfabriek. Deze kerkfabrieken zijn officiële organismen die volgens een wettelijk vastgelegde procedure bestuurd worden.

Het bestuur van de kerkfabriek bestaat uit vijf mensen die woonachtig zijn in de gemeente waar de kerk gevestigd is.  Zij vormen samen met de vertegenwoordiger van de bisschop de kerkraad. Deze kerkraad is het bestuur van de kerkfabriek.

Diaken Luk Thomas werd door de bisschop aangesteld als verantwoordelijke voor de kerkfabriek Heilig Kruis te Heusden. Deze benoeming is onverenigbaar met zijn huidige functie van secretaris van de kerkraad en daarom moet er een nieuw lid worden verkozen.

Kandidaatstelling

Kandidaten dienen zich ten laatste op 17 september 2022 kenbaar te maken bij de vertegenwoordiger van de bisschop per brief of per e-mail. Mondelinge kandidaturen kunnen niet aanvaard worden.

Voorwaarden om kandidaat te kunnen zijn: rooms-katholiek zijn, de volle leeftijd van 18 jaar hebben bereikt op het ogenblik van de verkiezing, en in de bevolkingsregisters ingeschreven zijn van de gemeente Destelbergen.

De ingediende kandidaturen zullen op 17 september worden uitgehangen aan de Heilig Kruiskerk. Er is dan mogelijkheid om bezwaar in te dienen tegen een of meerdere kandidaturen. De kerkraad zal deze bezwaren beoordelen en het resultaat mededelen aan de bezwaarindiener.

Meer informatie en indienen van kandidaturen bij  diaken Luk Thomas, pastoraalcoördinator parochie Emmaüs en aangestelde verantwoordelijke, Charles Lebonstraat 1, 9070 Heusden, , 09 252 41 50, diakenluk@gmail.com