geloofscafe
Vorig jaar organiseerden we vier avonden rond geloof onder de naam “geloofscafé”.
Het geloofscafé is een laagdrempelige cursus over het christelijk geloof en waarom dit relevant is voor het leven van vandaag de dag. Het geeft mensen de kans anderen te ontmoeten, van gedachten te wisselen, overtuigingen af te tasten en na te denken over vragen die er echt toe doen.

Het waren deugddoende avonden  die duidelijk beantwoorden aan een nood die leeft bij  onze mensen om de kern van het christelijk geloof te (her)ontdekken.
Binnenkort voorzien we een vervolg aan dit eerste initiatief met  opnieuw vier avonden.
De avonden gaan ditmaal door in parochiecentrum Domus, Dendermondesteenweg 439, 9090 Destelbergen telkens van 19u30 tot 21u00
op donderdag 15 , 22 en 29 februari  en 8 maart

Iedere bijeenkomst bestaat uit een korte film en tijd voor een groepsgesprek. Er is geen druk of verplichting. Mensen kunnen zichzelf zijn, zonder angst bekritiseerd te worden. Iedereen is welkom.

Voor de geloofsavonden maken we gebruik van het toegankelijk materiaal van Sycamore

De films zijn van hoge kwaliteit, pakkend, uitdagend en toegankelijk, ook voor degenen met weinig of geen religieuze achtergrond. Ze verkennen de rijkdom van de christelijke traditie vanuit een katholiek perspectief en verbinden het hart van de christelijke boodschap met zowel het alledaagse leven als het kerkelijk-sacramentele leven. Ze zullen ook mensen van andere christelijke tradities en achtergrond aanspreken. De films worden gepresenteerd door Fr Stephen Wang, een katholiek priester en leraar. Er zitten ook straatinterviews in en getuigenissen van christenen.

Waarom heet deze serie Sycamore?

Jezus komt op een gegeven moment aan in de stad Jericho. Een man met de naam Zacheüs is zo nieuwsgierig naar Jezus dat hij in een Sycamore-boom (moerbeivijgenboom) klimt om Hem beter te kunnen zien. Als hij Hem uiteindelijk ontmoet, begint een gesprek dat het leven van Zacheüs definitief verandert. Zie Lucas 19, 1-10.