Kom Heilige Geest
Op Pinksteren voorzien we opnieuw drie gebedsvieringen met communie in elk van onze kerken

Vieringen in onze parochie

Op zondag 23 mei houden we in elk kerk van onze parochie drie gebedsvieringen met communie in het teken van de het feest van de Heilige Geest.

De vieringen starten om 9u - 10u - 11u en worden feestelijk begeleid met orgelspel.

Wat is Pinksterfeest

Met Kerst vieren we de geboorte van Jezus. Hij kwam naar de aarde om mens te worden.
Op Goede Vrijdag werd het doel duidelijk waarom hij op aarde kwam, namelijk om aan het kruis te sterven voor onze zonden.
Gelukkig bleef hij niet in het graf, want op de derde dag (Paasfeest) stond hij op uit de dood.
Op Hemelvaartsdag ging hij terug naar zijn vader in de hemel.
En nu is het Pinksteren. Hij liet ons niet alleen, ook al ging hij weer terug naar de hemel. Nee, tien dagen na zijn hemelvaart gaf hij ons zijn geest. De heilige geest is en blijft bij ons. Heel dichtbij, in ons leven, in ons hart. Om ons aan te moedigen om vol te houden en ons te troosten totdat hij nog eenmaal zal terugkomen. Dat is Pinksteren! Zo trouw is God! En daarmee is de cirkel rond.

Gebed om de Heilige Geest

Kom, H. Geest,
daal als een vuur over onze wereld,
dat wij warmte bieden aan wie in de kou staan,
dat geestdrift ons mag aansteken
en dat mensen elkaars taal leren spreken en verstaan.

Geest van God,
daal als een licht over ons leven,
herschep ons wanneer we moedeloos zijn en
angsten onze idealen verdringen.

Geest van God, beziel ons,
dat uw liefde onze harten loutert.
Wees een gids voor wie leeg en krachteloos door het leven gaan.

Kom dan, H. Geest,
die in ons bidt en in ons werkt.
Blijf ons doordringen met uw gaven en
zend uw Adem door ons heen. Amen.
Antoon Wullepit