Voce Caelesti
Op zaterdag 3 december komt het koor Voce Caelesti naar de Onze-Lieve-Vrouw ter Sneeuwkerk in Destelbergen en zingen er in de viering om 17u30. Een mooie gelegenheid voor liefhebbers van sacrale muziek.

Negen mannen zingen a capella meerstemmig sacrale muziek en luisteren daarmee eucharistievieringen op. De jongste is negentien, de oudsten zijn veertigers.  Voce Caelesti, “Hemelse stemmen”, zo doopten ze hun koor. En ja, de keuze voor sacrale muziek maken ze bewust, omdat ze het mooie muziek vinden.
“Die muziek moet je brengen in een sacrale ruimte”, vertelt Kris Thibau, die namens het koor onze parochie contacteerde. “Daarom luisteren we de missen op in kerken, met werk van onder andere William Byrd, Thomas Tallis,…” Klassieke muziek dus, die aanzet tot mediteren.