zicht op het schip van d ekerk
15 aanwezigen is geen optie

We kregen al meermaals de vraag of er nu weer eucharistievieringen zullen zijn in onze Emmaüsparochie, omdat men vernam dat er 50 personen toegelaten zijn vanaf 8 mei. Dat is evenwel enkel voor religieuze activiteiten buiten. In de kerk mogen nog altijd maar maximaal 15 personen aanwezig zijn (kinderen tot 12 jaar niet meegeteld). De enige uitzondering hierop zijn begrafenissen: dan zijn er 50 personen toegelaten.

We kijken uit naar de versoepelingen die het overlegcomité voor de maand juni beloofde, als de cijfers het toelaten. Voorlopig zullen er geen eucharistievieringen doorgaan in onze Emmaüsparochie, ook niet in openlucht. Een kloostertuin of de tuin van een pastorie, die het bisdom aanbeveelt als buitenlocatie voor liturgie, hebben we hier immers niet. Het bedevaartsoord Bergenkruis zou een mooie locatie zijn, maar ligt op een parcours waar veel wandelaars en fietsers voorbijkomen.  Dat bedevaartsoord afsluiten voor de duur van de eucharistievieringen en de aanwezigheid beperken tot vijftig,  is er moeilijk te organiseren.

Hemelvaartsdag

Op woensdagavond 12 mei gaan de gewone gebedsvieringen met communie-uitreiking door en die zullen in het teken staan van Hemelvaart. Die gebedsdiensten gaat door op het zelfde moment in de drie kerken en vangen aan om 18u. Hier zijn in elke kerk 15 personen toegelaten.

Op donderdag 13 mei, feestdag van Onze-Lieve-Heer Hemelvaart zijn onze drie kerken open. U bent er welkom voor stil gebed. Er zullen gebedsblaadjes voorhanden zijn.