Cross that bridge
Zin om de vasten goed in te zetten?
Dan is dit een mogelijkheid.
We krijgen namelijk de lofprijzingsband Cross That Bridge op bezoek in onze Emmaüsparochie.
Zij werken voor de vasten een speciaal programma uit, waarmee ze de hele veertigdagentijd lang op tournee gaan langsheen parochies.Wij krijgen de primeur want op maandag 12 februari komen ze naar de Sint-Martinuskerk in Melle.

Via een hedendaagse vertelling van het paasverhaal, eigentijdse liederen en evocatieve elementen in de vorm van geanimeerde tekeningen, filmfragmenten, passende attributen en sfeervolle belichting nemen de bandleden van Cross that Bridge je gedurende anderhalf uur mee naar het Jeruzalem van 2000 jaar geleden. Zij zoomen in op alle hoogte- en dieptepunten tijdens de laatste dagen van Jezus’ aardse leven en nodigen je uit om te lachen van vreugde, te juichen en hosanna te roepen, te bibberen van angst, te huilen van verdriet, je lijden met Zijn lijden te versmelten en nadien terug hoop te vinden.

Dit alles onder de titel “Over hosanna, haangekraai en halleluja: op weg naar Pasen met Cross that Bridge’.

Het programma is geschikt voor mensen van alle leeftijden, ook kinderen en jongeren. De toegang is gratis, er wordt een vrije bijdrage gevraagd. Nadien is er mogelijkheid tot napraten bij een drankje en een hapje.

We vangen aan om 19u30 maar het is aangeraden om een kwartier voor aanvang al aanwezig te zijn, want dan leert de band enkele refreintjes aan van de liederen die gezongen zullen worden, opdat er actief kan worden deelgenomen aan het gebed. Tijdens de avond zingt Cross that Bridge eigen geschreven liederen, maar ook covers van andere christelijke artiesten.